E-mail do pracodawcy

wysłanie CV
http://praca.wp.pl/title,Jak-napisac-maila-wysylajac-CV,wid,16395014,wiadomosc.html

Umiejętne napisanie CV i listu motywacyjnego to połowa sukcesu w procesie poszukiwanie nowej pracy. Mam nadzieję, że po przeczytaniu dotychczasowych wpisów nie będzie to dla Ciebie żadnym problemem:) Kolejny krok to dostarczenie dokumentów aplikacyjnych potencjalnemu pracodawcy. Najpopularniejszym sposobem jest przesłanie ich elektronicznie. Napisanie e-maila do pracodawcy nie jest jednak tak proste, jak mogłoby się to pozornie wydawać. Są pewne elementy, na które z pewnością musisz zwrócić uwagę. Należą do nich: adres poczty, tytuł e-maila, treść wysłanej wiadomości i format zapisu dokumentów aplikacyjnych. Więc do dzieła:)

ADRES POCZTY jest niezwykle ważny, dlatego zastanów się w jakim serwisie założysz swój e-mail. Najlepszym wybór to gmail.com, wp.pl, onet.pl czy inne im podobne. Zapomnij o adresie z rozszerzeniem buziaczek.pl czy amorki.pl. Nie brzmi to profesjonalnie, prawda? Równie istotną sprawą jest login, który powinien składać się z imienia i nazwiska. Kolejność nie jest już tak istotna. Zakładasz właśnie konto pocztowe i login składający się z Twojego imienia i nazwiska jest już zajęty? Jest na to sposób! Imię i nazwisko rozdziel kropką, myślnikiem lub dodaj pierwszą literę swojego drugiego imienia:) Pamiętaj, aby w nazwie użytkownika nie wykorzystywać przezwisk czy innych nieprofesjonalnych i niepoważnych słów, które postawią Cię w złym świetle już na samym początku. Pomyśl jaka może być reakcja rekrutera, który dostanie wiadomość z CV i listem motywacyjnym od Misia czy Kamci (przykłady z mojego własnego doświadczenia). Jeśli już chcesz mieć taki adres e-mailowy to używaj go tylko do celów prywatnych. Natomiast do celów biznesowych stwórz sobie profesjonalny adres. Dagmara przecież uświadomiła Ci jak ważne jest budowanie marki osobistej, a posiadanie profesjonalnego adresu e-mailowego z pewnością Ci to ułatwi:)

wyslanie-cv-mailem
http://czasabsolwenta.pl/praca-wyslanie-cv-mailem/

TYTUŁ WYSYŁANEGO E-MAILA jest równie ważny co adres poczty. W ogłoszeniu bardzo często jest już zapisane co należy umieścić w tytule przesyłanego e-maila. W przeciwnej sytuacji tytuł wiadomości możesz napisać na kilka sposobów. Załóżmy, ze chcesz wziąć udział w procesie rekrutacyjnym na stanowisko Specjalisty ds. Marketingu. W tytule swojego e-maila możesz napisać:

  • dotyczy rekrutacji na stanowisko Specjalisty ds. Marketingu (nr ref. SDM/2014),
  • aplikacja na stanowisko Specjalisty ds. Marketingu (nr ref. SDM/2014),
  • Specjalista ds. Marketingu (nr ref. SDM/2014),
  • oferta pracy na stanowisku Specjalisty ds. Marketingu (nr ref. SDM),
  • zgłoszenie do pracy na stanowisku Specjalisty ds. Marketingu (nr ref. SDM/2014),
  • dokumenty aplikacyjne na stanowisko Specjalisty ds. Marketingu (nr ref. SDM/2014).

Jak widzisz jest wiele sposobów na zatytułowanie wysyłanej wiadomości. Ważne jest, aby w tytule napisać o jakie stanowisko się starasz oraz numer referencyjny podany w ogłoszeniu. Możesz również dodać swoje imię i nazwisko.

TREŚĆ WIADOMOŚCI powinna mieścić się w kilku zdaniach. Koniecznie napisz o celu wysyłania e-maila. Wytłumacz dlaczego wysyłasz swoje dokumenty aplikacyjne akurat do tej firmy, na konkretne stanowisko. Pamiętaj również, aby podpisać swoją wiadomość imieniem i nazwiskiem. Najlepiej ustaw sobie w e-mailu stopkę z Twoim imieniem i nazwiskiem, adresem e-mail i numerem telefonu. W treści maila możesz umieścić skróconą wersję listu motywacyjnego, ale moim zdaniem nie jest to konieczne. Wiesz już przecież jak napisać list motywacyjny i z pewnością prześlesz go pracodawcy w załączniku. Bardzo poważnym błędem jest wysyłanie e-maila do pracodawcy bez żadnej treści. Nie świadczy to dobrze o kandydacie, który przedstawia się jako osoba niepotrafiąca komunikować się w elektroniczne korespondencji (a jest to przecież istotna sprawa, zwłaszcza w obecnych czasach!). Aplikując na stanowisko Specjalisty ds. Marketingu możesz użyć następujących słów:

„Szanowni Państwo,

w odpowiedzi na ogłoszenie rekrutacyjne na stanowisko Specjalisty ds. Marketingu zamieszczone na portalu znajdzpracę.pl, wysyłam swoje dokumenty aplikacyjne i tym samym zgłaszam chęć wzięcia udziału w procesie rekrutacyjnym.

Z poważaniem

Anna Podsiadłowicz

załącznik do maila
http://www.bbproject.net/2010/03/dlaczego-zalacznik-e-maila-zajmuje-wiecej-niz-na-dysku/

Ostatnią kwestia, na którą należy zwrócić uwagę, pisząc e-mail do rekrutera jest FORMAT ZAPISU PRZESYŁANYCH DOKUMENTÓW APLIKACYJNYCH. Pamiętaj, że na każde ogłoszenia o pracę odpowiada wiele osób i bardzo często zdarza się, że plik z życiorysem zapisany jest jako CV, a list motywacyjny jako LM. Rekruter ma później naprawdę duże kłopoty z odnalezieniem CV i listu motywacyjnego konkretnej osoby. Dlatego dobrym pomysłem jest podpisanie dokumentów aplikacyjnych swoim imieniem i nazwiskiem, np. Anna Podsiadłowicz CV, Anna Podsiadłowicz LM. Aby wyeliminować problem ze zniekształceniem dokumentów przy ich otwieraniu przez pracodawcę, zapisz je w formie PDF.

Mam nadzieję, że moje porady przydadzą Ci się i gdy następnym razem będziesz przesyłać dokumenty aplikacyjne pracodawcy, nie popełnisz już żadnego błędu:) Na dzisiaj to już wszystko, ale nie przegap kolejnego wpisu. Widzimy się już w następny czwartek;) Ale już teraz możesz komentować nasze wpisy. Zajrzyj też na naszego Fanapage’a na FB.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s