Twoja marka w social mediach, cz. 2. :)

 

Nie ma wątpliwości – rok 2014 należeć będzie do Facebooka! Jeśli zatem dręczą Cię wciąż wątpliwości czy posiadać na nim konto? Nie wahaj się i dołącz do ponad 15 milionów użytkowników w Polsce i ponad 1 230 000 000 aktywnych użytkowników na całym świecie.

SWEET FOCIA…A MOŻE NIE?

Tworzenie profilu na Facebooku nie jest niczym szczególnie skomplikowanym. Cały proces kreowania własnego konta z pewnością nazwać można łatwym i intuicyjnym. Schody zaczynają się wówczas, gdy należy wybrać zdjęcie profilowe, które zobaczy Twoja rodzina, znajomi, a także potencjalni pracodawcy. I tu pojawia się dylemat: jakie zdjęcie wybrać, by korzystnie wpływało na obraz Twojej osobistej marki w sieci?

Istnieje teoria, według której zdjęcie umieszczone na Facebooku definiuje charakter użytkownika. Zatem zanim umieścisz popularny .jpg na swoim profilu, dowiedz się co ta fotografia powie o Tobie innym ludziom.

 

PORTRET – jest to fotografia postaci, przedstawionej od talii lub wyżej, na której widać twarz. Według magicznej teorii umieszczenie zdjęcia profilowego w formie portretu świadczy o tym, że jego właściciel jest całkowicie normalną, a przy tym rozsądną osobą, która nie wstydzi się swojego wyglądu. Nie ulega zatem wątpliwości, iż fotografia portretowa pozytywnie wpłynie na Twój wizerunek w sieci i wzbudzi do Ciebie zaufanie u potencjalnego pracodawcy, który będzie przeglądać Twój profil  w toku procesu rekrutacyjnego.

ZDJĘCIE Z ODDALI – na fotce tego typu postać widoczna jest na tle otoczenia, stosunkowo daleko od obiektywu, przez co nie można dostrzec szczegółów jej wyglądu. Takie zdjęcie powie pracodawcy o Tobie, że jesteś osobą raczej skrytą i masz w zwyczaju zachowywać dystans do nieznanych Ci osób. Zdjęcie z oddali może także uniemożliwić rozpoznanie Cię przez rekrutera i wysnucie mylnych wniosków o tym, że albo profilu nie posiadasz wcale albo jesteś użytkownikiem zupełnie innego facebookowego konta, bo przecież wielu jest na świecie przysłowiowych Janów Kowalskich. 🙂

FOTOGRAFIA Z BAAAAARDZO BLISKA – jest to zdjęcie na którym osoba, jest widoczna z tak bliska, że można dostrzec zaledwie fragment jej twarzy lub ciała. Co taka fotografia powie o Tobie? Przede wszystkim, że pragniesz aby inni myśleli, że jesteś osobą niezwykle oryginalną, a przy tym zabawną. Pamiętaj jednak o tym, że podobnie jak w przypadku zdjęcia z oddali, wstawiając .jpg tego typu mocno ograniczasz swoje szanse wyszukania Twojego profilu przez osobę z działu HR, a tym samym możesz strzelić sobie w stopę w myśl teorii, że skoro nie można Cię znaleźć w social mediach to najpewniej wcale nie istniejesz.

ZDJĘCIE Z DZIECIŃSTWA – w tym przypadku tłumaczyć chyba nie trzeba, że chodzi o fotografię na której osoba przedstawiona jest w postaci małego, słodkiego maluszka. Niestety tak urocza fotografia może powiedzieć pracodawcy o Tobie, że po prostu żyjesz przeszłością i wolisz pokazać siebie z najmłodszych lat, ponieważ wstydzisz się tego co jest teraz. Zdjęcie tego typu może ponadto oznaczać, że charakteryzujesz się bardzo konserwatywnymi poglądami i nie masz w zwyczaju zmieniać raz przyjętego kierunku działań. Zatem lepiej zrezygnuj z umieszczania fotki z dzieciństwa w postaci zdjęcia profilowego, lecz spokojnie wrzuć je na swoją tablicę i udostępnij znajomym, bo przecież zawsze warto pokazać, że kiedyś było się pięknym i młodym. 😉 

ZDJĘCIE PUPILA – czyli po prostu fotka przedstawiająca domowe zwierzę, z właścicielem lub też bez niego. Nie ulega wątpliwości, że takie zdjęcie jest słodkie, jednak uniemożliwia odszukanie Twojego profilu zarówno przez znajomych, jak i przez potencjalnych pracodawców. W dodatku zdjęcie pupila nie mówi o Tobie zupełnie nic. Zastanów się więc czy umieszczanie go w formie zdjęcia profilowego na Facebooku jest dobrą praktyką. W mojej opinii – zdecydowanie nie.

ZDJĘCIE ŚLUBNE –  to zdjęcie pary młodej, obowiązkowo w strojach z najważniejszego dnia w ich życiu. Co takie zdjęcie powie o Tobie? Zdecydowanie, że jesteś już osobą dorosłą i bardzo chcesz to podkreślić. Minusem wstawiania takiej fotografii w formie profilowego zdjęcia jest to, że pokazujesz na nim, że jesteś częścią pewnej całości i niejako gubisz swoją własną indywidualność i tożsamość.

ZDJĘCIE Z IMPREZY – to nic innego, jak fotografia danej osoby, często w towarzystwie, wyraźnie wskazująca na to, że jest ona uczestnikiem imprezy. Umieszczenie takiego .jpg, jako zdjęcia profilowego powie o Tobie potencjalnym pracodawcom, że jesteś osobą jeszcze niedojrzałą, a Twoim priorytetem są wciąż huczne balangi. Chyba nie o taki efekt Ci chodzi, prawda?

ZDJĘCIE POSTACI Z BAJKI LUB CELEBRYTY  to najczęściej obrazek przedstawiający ulubioną postać z kreskówek lub ukochanego aktora czy piosenkarza danej osoby. Tego typu zdjęcie profilowe nie tylko utrudni znalezienie Cię w sieci, ale również świadczy o tym, że jesteś osobą nieco infantylną. Dorosły człowiek, który firmuje swoją markę postacią z bajki nie może być traktowany poważnie. Jeśli więc z Twojego zdjęcia profilowego spogląda Kubuś Puchatek…zmień to szybciutko!

COVER PHOTO MILE WIDZIANE…:)

Cover Photo to inaczej po prostu zdjęcie w tle, które widoczne jest na Twojej tablicy tuż obok zdjęcia profilowego, które wręcz do niego przylega. W przypadku tej grafiki możesz nieco bardziej zaszaleć, choć proponuję mieć wciąż na uwadze zamieszczone w dzisiejszym wpisie wskazówki. Dobrą praktyką jest umieszczanie w formie cover photo zdjęć związanych z Twoją pasją czy zainteresowaniami, a także cytatów lub myśli, które Cię inspirują w ciekawej formie graficznej. Dzięki temu będziesz mieć szansę zaprezentować siebie i zainteresować swoją osobą kogoś, kto właśnie przegląda Twój profil, a kto wie…może tym tajemniczym kimś, jest pracownik działu HR w Twojej wymarzonej firmie?

Na samym końcu, aby Cię już dziś nie męczyć, zaprezentuję Ci jeszcze jedną prawdę życiową: rozmiar MA ZNACZENIE! 

Co to oznacza w praktyce? Oczywiście to, że jeśli dopasujesz wymiary grafiki do tych pożądanych przez Facebooka (zaprezentowane poniżej) to wówczas Twoje zdjęcia będą wyświetlały się pięknie i poprawnie, a tym samym istnieje duże prawdopodobieństwo, że nie zostanie Ci ucięta połowa twarzy.

 

I tak oto dobrnęliśmy do końca dzisiejszego wpisu. Zajrzyj tu już za tydzień by poznać jeszcze więcej sekretów z branży social mediów w kontekście budowania marki osobistej. Do zobaczenia! 🙂

3 thoughts on “Twoja marka w social mediach, cz. 2. :)

  1. Dawno tu nie zaglądałam a tu kolejny świetny wpis. Całe szczęście moje zdjęcie jest portretowe więc chyba najlepsze ale faktycznie jak ktoś ma myszke miki czy inne podobne coś to dość mocno odstrasza. Ja nigdy nie przyjmuję zaproszeń do znajomych od takich ludzi.

    • Koniecznie! Zawsze warto pokazać siebie, a zdjęcie kociaka umieścić w jednym z albumów. 🙂

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s